Open menu
Stem mee!

Het is alweer ruim 6 jaar geleden dat de Kunst en cultuurraad samen met de Heemkunde vereniging Schin op Geul, het kunstwerk “FRATER VENANTIUS” hebben geplaatst op de hoek Breeweg/Panhuis. Het is een ontmoetingsplek/startpunt geworden voor fietsers, wandelaars, bewoners. De op het kunstwerk aanwezige QR code wordt veel gebruikt.
Tijdens de kerstdagen is dit plein feestelijk aangekleed in kerstsfeer, hetgeen ook vele bezoekers trekt. Daarnaast zien we regelmatig dat er gevlagd wordt bij belangrijke evenementen, zoals de carnaval, processie, koningsdag. Echter er ontbreekt nog iets. Een naam voor dit plein. Via de verantwoordelijke wethouder zijn wij reeds gestart naar de mogelijkheid dit plein een naam te geven, het

FRATER VENANTIUS HEUKSKE
OF
FRATER VENANTIUS PLEIJ

Na wat mailverkeer met de straatnaamcommissie van de gemeente Valkenburg zijn we nu geïnformeerd naar de haalbaarheid van deze naamgeving. Er moet een draagvlak zijn. Daarom willen wij u vragen om ons te steunen hierin en deze petitie te ondertekenen waarmee u aangeeft er mee in ter stemmen dat dit gedragen wordt door u.
U kunt dit op 3 manieren doen:

1. Door een mail te sturen naar scr@kunstencultuurraad.nl met de mededeling deze petitie te ondersteunen en aan te geven waar uw voorkeur naar uitgaat.
  2. Of u ondertekent dit stemformulier, kruis aan welke naam uw voorkeur heeft en deponeert u die in de brievenbus op een van de 2 onderstaande adressen:
    Panhuis 18, 6305 AR, Schin op Geul.
    Mauritiussingel 62, 6305 AZ Schin op Geul
  3. Vul onderstaande formulier in.

JaNee

Frater Venantius HeukskeFrater Venantius Pleij

Wij wachten uw reactie met belangstelling af.

Dit project is in samenwerking met de Kunst en Cultuurraad Valkenburg